skróty po głównych elementach serwisu
  • Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Stopka strony
  • KONTAKT
  • Collegium Witelona
  • przejdź na stronęfacebookuwaga link otwiera się w nowej karcie
  • przejdź na stronęInstagramuwaga link otwiera się w nowej karcie
  • przejdź na stronęlogo twitteruwaga link otwiera się w nowej karcie
  • przejdź na stronęYoutubeuwaga link otwiera się w nowej karcie
  • przejdź na stronęLinkedinuwaga link otwiera się w nowej karcie
  • przejdź na stronęBIPuwaga link otwiera się w nowej karcie
  • przejdź na stronęuwaga link otwiera się w nowej karcie

Podpowiedź: + - ORAZ; | - LUB; "fraza" - wyszukanie konkretnej frazy.

Godło Polski

Collegium Witelona uczelnia państwowa

LinkedIn logo
  • Rejestracja elektroniczna
  • Kierunki studiów
  • Rekrutacja Legnica
    • Studia I stopnia i jednolite studia magisterskie
      • Kierunki studiów
      • Zasady rekrutacji
      • Kompetencje i wymagania cyfrowe
      • Terminy rekrutacji
      • Wymagane dokumenty
      • Opłata rekrutacyjna
      • Akty prawne
      • Wyniki rekrutacji
    • Studia II stopnia
      • Kierunki studiów
      • Zasady rekrutacji
      • Kompetencje i wymagania cyfrowe
      • Terminy rekrutacji
      • Wymagane dokumenty
      • Opłata rekrutacyjna
      • Akty prawne
      • Wyniki rekrutacji
    • Studia podyplomowe, kursy, szkolenia
    • Rekrutacja krok po kroku
    • Opłaty
    • Dla osób z niepełnosprawnościami
    • Pomoc materialna
    • Pytania
    • Składanie dokumentów
    • Kontakt
  • Rekrutacja Wrocław
    • Kierunki studiów
    • Zasady rekrutacji
    • Kompetencje i wymagania cyfrowe
    • Terminy rekrutacji
    • Wymagane dokumenty
    • Opłata rekrutacyjna
    • Akty prawne
    • Wyniki rekrutacji
    • Dla osób z niepełnosprawnościami
    • Pomoc materialna
    • Pytania
    • Kontakt
  • Studia podyplomowe

Pytania

  • Strona główna
  • Rekrutacja Wrocław
  • Pytania

Pytania dotyczące rekrutacji

Odpowiedzi na wszelkie pytania związane z rekrutacją na studia można uzyskać pisząc na adres: rekrutacja@collegiumwitelona.pl

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  • Postępowanie rekrutacyjne w I naborze odbywa się zgodnie z następującym harmonogramem:

    1. elektroniczna rejestracja kandydatów od 31 lipca 2025 r. do 22 sierpnia 2025 r.
    2. przyjmowanie dokumentów od 31 lipca 2025 r. do 23 sierpnia 2025 r.
    3. ogłoszenie list kandydatów przyjętych na I rok studiów - 27 sierpnia 2025 r.

    Dokumenty można składać w punkcie rekrutacyjnym w następujących dniach i godzinach w II naborze:

    Legnica, pokój 34 w bud. A

    • PONIEDZIAŁEK        8:00 - 16:00;
    • WTOREK                  8:00 - 16:00;
    • ŚRODA                     7:00 - 15:00;
    • CZWARTEK              7:00 - 15:00;
    • PIĄTEK                     7:00 - 15:00 (dnia 15.08.2025 r. - punkt nieczynny);
    • SOBOTA                    7:00- 15:00 (09.08.2025 r., 23.08.2025 r.).

    Filia Wrocław: 

    • PONIEDZIAŁEK       8:00 - 16.00;
    • WTOREK                  8:00 - 16:00;
    • ŚRODA                     8:00 - 16:00;
    • CZWARTEK              8:00 - 16:00;
    • PIĄTEK                     8:00- 16:00;
    • SOBOTA                   8:00 - 16:00.

    ul. Tęczowa 13, biurowiec Temida II 
    53-601 Wrocław
    tel. 797 545 000, 797 544 000
    rekruta...@collegiumwitelona.pl

  • Oczywiście, posiadamy stanowisko komputerowe przeznaczone do tego celu.

    • Elektroniczna rejestracja kandydatów od 12 maja 2025 r.
  • Obowiązkowa rejestracja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej 

    W celu rejestracji kandydat:

    • zakłada konto rejestracyjne,
    • wypełnia i zatwierdza formularz danych osobowych oraz zamieszcza kolorowe zdjęcie w wersji elektronicznej o wymiarach co najmniej 300x375 pikseli w rozdzielczości co najmniej 300 dpi,
    • wypełnia dane o wykształceniu uzyskanym na poziomie szkoły średniej,
    • dokonuje wyboru kierunku,
    • wpisuje wyniki egzaminu maturalnego/dojrzałości z przedmiotów, za które przysługują punkty rekrutacyjne w przypadku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich,
    • wpisuje dane z dyplomu z przypadku studiów drugiego stopnia,
    • wypełnia deklaracje/ankiety jeżeli przypisane są dla danego kierunku,
    • wnosi opłatę za postępowanie rekrutacyjne, nie później niż do dnia złożenia dokumentów, na indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez system
  • Należy wówczas zmienić hasło za pomocą przycisku na dole strony logowania, opcja ta nie wymusza wpisania starego hasła, tylko adresu mailowego. Nowe hasło zostanie wygenerowane i przesłane automatycznie na adres e-mail podany przez kandydata w danych osobowych.

  • Problemy z rejestracją oraz pytania dotyczące spraw technicznych związanych z systemem elektronicznej rejestracji kandydatów na studia można zgłaszać mailowo oraz telefonicznie kontaktując się poprzez e-mail: rekrutacja@collegiumwitelona.pl lub telefonicznie: 76 723 22 10 

  • Kwestionariusz kandydata na studia w formie elektronicznej dostępny jest po zarejestrowaniu na stronie w zakładce Wydruki. 

  • Egzamin dojrzałości (stara matura) to egzamin zdawany do roku 2004.
    Egzamin maturalny (nowa matura) to egzamin zdawany od 2005 roku. Dzieli się on na dwie formuły:

    • starą formułę, która była praktykowana do 2015 roku i wówczas zdawany był przedmiot dodatkowy na poziomie podstawowym lub rozszerzonym,
    • nową formułę, która obowiązuje od 2015 roku, tu przedmiot dodatkowy zdawany jest wyłącznie na poziomie rozszerzonym.
  • Kandydat sam decyduje które punkty/wyniki z egzaminu wpisze do systemu, zaleca się wpisać najlepszy wynik.

  • W przypadku nowej matury należy wpisać  wyniki ze zdawanych przedmiotów bez znaku %. W przypadku starej matury należy wpisać oceny. Przy generowaniu kwestionariusza na studia na wybrany przez kandydata kierunek studiów system sam przeliczy na punkty rekrutacyjne.

  • Tak, pod uwagę brane są zarówno wyniki matur pisemnych jak i ustnych.

  • Kandydat wpisuje samodzielnie wyniki egzaminu maturalnego/dojrzałości z przedmiotów, za które przysługują punkty rekrutacyjne w przypadku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

  • Minimalna liczba uzależniona jest od liczby kandydatów na dany kierunek oraz ich wyników rekrutacyjnych. W związku z tym, minimalna liczba punktów uprawniająca do podjęcia studiów znana będzie dopiero w dniu ogłoszenia wyników.

  • Nie, kolejność rejestracji nie ma znaczenia. Zalecamy jednak, aby nie odkładać jej na ostatnią chwilę.

  • Tak. Wystarczy, że wyrejestrujesz się z wybranego wcześniej kierunku i zarejestrujesz na nowy. W przypadku dokonania już opłaty rekrutacyjnej na pierwszy kierunek, należy przy składaniu dokumentów dodatkowo złożyć podanie o przeksięgowanie opłaty wraz z dowodem wpłaty.

  • Należy złożyć osobny komplet wymaganych dokumentów na każdy kierunek studiów oraz wnieść opłatę rekrutacyjną. W przypadku kierunków studiów Dietetyka, Fizjoterapia, Kosmetologia, Pielęgniarstwo, Ratownictwo medyczne, Zdrowie publiczne, należy również złożyć na każdy kierunek osobne zaświadczenie lekarskie.

  • Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł.

    Indywidualny nr rachunku bankowego, na który należy wpłacać opłatę, generuje się w portalu rekrutacyjnym, po wybraniu kierunku.

  • Kandydat na studia powinien dokonać opłaty rekrutacyjnej z odpowiednim wyprzedzeniem, nie później niż do dnia złożenia dokumentów. Zaleca się, aby przelewy były dokonywane systemem gwarantującym jak najszybszy przepływ środków. Jeśli w dniu składania dokumentów pieniądze nie będą jeszcze zaksięgowane należy dołączyć wydrukowany dowód wpłaty.

  • Przelew z tytułu opłaty rekrutacyjnej należy dokonać na indywidualny nr rachunku bankowego. Numer konta bankowego generuje się w portalu rekrutacyjnym, po wybraniu kierunku studiów.

  • Opłatę można dokonać przelewem elektronicznym, przelewem bankowym, na poczcie. Nie ma możliwości dokonania opłaty osobiście w siedzibie uczelni.

  • W tytule przelewu należy wpisać opłata rekrutacyjna, Imię i Nazwisko kandydata na studia. Opłata rekrutacyjna zostanie zaksięgowana na indywidualne subkonto danego kandydata.

  • Nie jest istotne, z jakiego konta zostanie zrealizowany przelew. Ważne, żeby opłata rekrutacyjna wpłynęła na indywidualne subkonto kandydata wskazane w systemie.

  • Tak, potwierdzenie będzie widoczne na Twoim koncie w systemie po zaksięgowaniu płatności, co zwykle trwa kilka dni roboczych. Pamiętaj, że decyduje data wykonania przelewu, a nie jego zaksięgowania.

  • Dlatego, że księgowanie płatności trwa zwykle kilka dni roboczych. Ale pamiętaj, że decyduje data wykonania przelewu, a nie jego zaksięgowania, dlatego jeśli przelew został wysłany na właściwy numer konta i przed upływem terminu zamknięcia systemu, wszystko jest w porządku.

  • Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi. Zwrot opłaty rekrutacyjnej (lub jej części) przysługuje wyłącznie w następujących przypadkach:

    • nadpłaty, tj. wniesienia kwoty przewyższającej wysokość wymaganej opłaty rekrutacyjnej,
    • nieuruchomienia kierunku studiów.
  • Studia stacjonarne są bezpłatne. Studia stacjonarne mogą być płatne dla niektórych grup cudzoziemców, o czym stanowią odrębne przepisy.

  • Informacja o opłatach na studiach niestacjonarnych dostępna jest na stronie 

  • Od kandydatów do przyjęcia na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie wymagane są następujące dokumenty:

    • kwestionariusz kandydata zawierający ankietę osobową, według wzoru określonego przez Uczelnię,
    • kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu na Uczelni),
    • aktualną kolorową fotografię kandydata o wymiarach 35 mm x 45 mm, ponadto fotografie należy zamieścić w formie elektronicznej na portalu rekrutacyjnym (wymiar conajmniej 300x375 pikseli o rozdzielczości co najmniej 300 dpi),
    • na kierunkach: Dietetyka, Fizjoterapia, Kosmetologia, Pielęgniarstwo, Ratownictwo medyczne, Położnictwo - zaświadczenie lekarskie stwierdzające możliwość podjęcia studiów na wybranym kierunku (skierowanie i druk zaświadczenia dostępne w portalu rekrutacyjnym w zakładce WYDRUKI).
  • Od kandydatów do przyjęcia na studia drugiego stopnia wymagane są następujące dokumenty:

    • kwestionariusz kandydata zawierający ankietę osobową, według wzoru określonego przez Uczelnię, aktualną kolorową fotografię kandydata o wymiarach 35 mm x 45 mm, ponadto fotografie należy zamieścić w formie elektronicznej na portalu rekrutacyjnym (wymiar co najmniej 300x375 pikseli o rozdzielczości co najmniej 300 dpi),
    • kserokopię dyplomu ukończenia studiów (oryginał dyplomu do wglądu na Uczelni),
    • kserokopię suplementu do dyplomu (oryginał suplementu do wglądu na Uczelni - dotyczy absolwentów, którzy ukończyli studia w latach, w których był on wydawany), a w przypadku pozostałych studentów wypis z indeksu,
    • zaświadczenie lekarskie stwierdzające możliwość podjęcia studiów na kierunkach Pielęgniarstwo oraz Zdrowie publiczne (skierowanie i druk zaświadczenia dostępne są w portalu rekrutacyjnym w zakładce WYDRUKI).
    • w przypadku kierunku Pielęgniarstwo należy dołączyć zaświadczenie z uczelni, z wyliczoną średnią ocen uzyskaną podczas odbytych studiów pierwszego stopnia (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku),
    • dodatkowo od osób ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na zasadach określonych w uchwale, deklaracja o realizacji zajęć uzupełniających efekty kształcenia wynikająca z kontynuowania studiów drugiego stopnia na kierunku innym niż ukończone studia.
    • deklaracja " Ucz się i pracuj" (dotyczy osób, które zaznaczyły w portalu rekrutacyjnym chęć studiowania na studiach stacjonarnych w grupie "Ucz się i pracuj")
  • Dokumenty należy dostarczyć w terminach prowadzonego naboru na studia 

  • Kandydat na studia może złożyć dokumenty o przyjęcie na studia w następujący sposób:

    • osobiście - we właściwym dziekanacie lub punkcie rekrutacyjnym
    • drogą listową - za pośrednictwem operatora pocztowego,
    • przez pełnomocnika.

    Wybór danej formy złożenia dokumentów o przyjęcie na studia zależy od kandydata na studia.

  • Nie. Kandydat może złożyć dokumenty na trzy sposoby: osobiście, przez osoby trzecie albo za pośrednictwem poczty lub kuriera. W przypadku doręczania dokumentów przez osoby trzecie wymagane jest podpisane przez kandydata pełnomocnictwo.

  • Dokumenty można złożyć osobiście w Uczelni, po zarejestrowaniu się elektronicznie, uzupełnieniu wszystkich pól w systemie elektronicznym, dokonaniu opłaty rekrutacyjnej i przygotowaniu kompletu dokumentów (w tym wydrukowaniu z portalu rekrutacyjnego m.in. kwestionariusza). 

    W celu uniknięcia kolejek w ostatnich dniach rekrutacji, prosimy o składanie dokumentów na studia niezwłocznie po otrzymaniu wyników z matury lub otrzymaniu dyplomów ukończenia studiów I stopnia. 

  • Dokumenty należy dostarczyć w terminach prowadzonego naboru na studia

    Postępowanie rekrutacyjne w I naborze odbywa się zgodnie z następującym harmonogramem:

    • elektroniczna rejestracja kandydatów od 12 maja 2025 r. do 25 lipca 2025 r.
    • przyjmowanie dokumentów od 12 maja 2025 r. do 26 lipca 2025 r.
    • ogłoszenie list kandydatów przyjętych na I rok studiów - 30 lipca 2025 r.

    w przypadku składania dokumentów w Legnicy: 

    Collegium Witelona Uczelnia Państwowa budynek A pok. 34.
    ul. Sejmowa 5a
    59-220 Legnica

    W przypadku składania dokumentów we Wrocławiu: 

    Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

    Filia we Wrocławiu
    ul. Tęczowa 13, biurowiec Temida II 
    53-601 Wrocław

  • W przypadku składania dokumentów drogą listową kandydat jest zobowiązany przesłać komplet wymaganych dokumentów. Przesyłkę należy nadać za potwierdzeniem odbioru na adres:

    Collegium Witelona Uczelnia Państwowa
    ul. Sejmowa 5a
    59-220 Legnica
    Dodatkowo wpisując rekrutacja na kierunek studiów.................. na który kandydat aplikuje.

  • Nie. Aby dostać się na studia, musisz dopilnować złożenie dokumentów w odpowiednim terminie i miejscu. Pamiętaj, że dokumentów nie trzeba składać osobiście. Możliwe jest złożenie dokumentów przez pełnomocnika. Aby to było możliwe, pełnomocnik musi złożyć komplet wymaganych dokumentów wraz z podpisanym przez kandydata pełnomocnictwem.

    Jeżeli już teraz wiesz, że nie będziesz mógł osobiście złożyć dokumentów, przygotuj je wcześniej dla pełnomocnika. (Pełnomocnictwo)

  • Wzór pełnomocnictwa dostępny jest do pobrania na stronie

  • Wystarczy podpisane przez kandydata pełnomocnictwo.

  • Tak, jednym z wymaganych przez Uczelnie dokumentów jest zdjęcie. Ponadto zdjęcie w wersji elektronicznej powinno być zamieszczone do systemu elektronicznej rejestracji kandydatów na studia.

  • W przypadku chęci rezygnacji ze studiów należy złożyć pisemną rezygnację ze studiów.

  • Ogłoszenie wyników odczytasz w systemie IRK w zakładce Aktualności oraz zostanie przesłane na adres mailowy, który podałeś w postępowaniu rekrutacyjnym.

    Pamiętaj osoby przyjęte na studia nie otrzymują decyzji administracyjnej w formie pisemnej.

    Listy osób przyjętych i nieprzyjętych zostaną dodatkowo wywieszone na tablicach informacyjnych w  Uczelni.


    Jeśli nie otrzymałeś informacji o wynikach rekrutacji skontaktuj się z biurem rekrutacyjnym
    - wysyłając e-mail na adres rekrutacja@collegiumwitelona.pl
    - dzwoniąc pod numer 76 723 22 10
    - przyjdź osobiście do punktu rekrutacyjnego Collegium Witelona Uczelnia Państwowa ul. Sejmowa 5a pok. A34

    Zaświadczenie o tym, że jesteś studentem wybranego kierunku otrzymasz od 1 października. Jeżeli wcześniej potrzebujesz zaświadczenia o przyjęciu na studia skontaktuj się z dziekanatem Wydziału, zaświadczenie zostanie dla Ciebie przygotowane i odbierzesz w dogodnym dla Ciebie terminie.

     

    PROCEDURA NA WYPADEK NIEURUCHOMIENIA DANEGO KIERUNKU
    Dostałeś informację o nieuruchomieniu kierunku?

    Nie martw się, skontaktujemy się z Tobą, będziesz mógł wybrać inny kierunek studiów w ramach tej samej opłaty rekrutacyjnej.

    Osoby zainteresowane podjęciem studiów na innym kierunku proszone są o przesłanie lub
    dostarczenie kwestionariusza w sprawie przyjęcia na wybrany przez siebie kierunek studiów w wyznaczonym terminie.

    Złożenie kwestionariusza ze wskazaniem nowego kierunku stanowić będzie podstawę do przyjęcia na studia.

    W przypadku nie złożenia dokumentów na inny kierunek studiów opłata rekrutacyjna zostanie zwrócona na numer rachunku bankowego wskazany przez kandydata w podaniu, które należy złożyć w siedzibie Uczelni lub przesłać na adres:


    Collegium Witelona Uczelnia Państwowa
    ul. Sejmowa 5a
    59-220 Legnica
    pokój nr 126 w budynku A

    Pamiętaj, jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami lub niepełnosprawnościami możesz poprosić o spotkanie, rozmowę telefoniczną lub kontakt mailowy z pracownikiem Biura Rekrutacji albo Biura Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami (BON) lub zapraszamy do siedziby Uczelni
    - wysyłając e-mail na adres rekrutacja@collegiumwitelona.pl
    - dzwoniąc pod numer 76 723 22 10
    - Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami (BON) pok.A30 tel.76 723 22 24
    lub w dziekanatach poszczególnych Wydziałów:
    Wydział Nauk Technicznych i Ekonomicznych - pok.C101 tel.76 723 23 15
    Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych - pok. A4 tel.76 723 22 32
    Wydział Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej - pok. A337 tel.76 723 22 31

  • Jest to ponowne uruchomienie zapisów na studia, czyli rejestracji w systemie elektronicznej rekrutacji na studia. Uruchamiany jest na kierunkach studiów na których nie zostały wypełnione limity miejsc. Jest to szansa dla osób, które nie brały udziału w pierwszym naborze. W drugim naborze mają szansę dostać się na studia również osoby, które w pierwszym naborze nie zostały zakwalifikowane do przyjęcia na studia.

  • W przypadku niewypełnienia limitu miejsc na danym kierunku studiów Uczelnia może podjąć decyzję o uruchomieniu drugiego naboru. Dlatego też prosimy o zapoznanie się z aktualną ofertą kierunków studiów na których prowadzona jest rekrutacja.

  • Założone wcześniej konto będzie nadal aktywne, więc wystarczy tylko zarejestrować się na ponownie otwarte kierunki. Natomiast osoby, które nie brały udziału w pierwszym naborze powinny założyć konto.

  • Collegium Witelona oferuje bezpłatne studia w autorskim systemie „Ucz się i pracuj”, dostosowanym do możliwości osób pracujących, zajętych, zabieganych. Z oferty mogą skorzystać także osoby, które nie pracują zawodowo. Studia w ramach „Ucz się i pracuj” są alternatywą dla studiów niestacjonarnych. Zajęcia odbywają w wybrane weekendy (w Uczelni) oraz 2-3 razy w tygodniu popołudniami (również on- line).

  • Bezpłatne studia stacjonarne „Ucz się i pracuj” adresowane są do wszystkich zainteresowanych, bez ograniczeń wiekowych. Z oferty mogą skorzystać także osoby, które nie pracują zawodowo. Wymogiem przyjęcia na studia jest posiadanie świadectwa maturalnego. 

  • Podczas rekrutacji elektronicznej zadeklaruj studia stacjonarne (w zakładce Deklaracja/ankiety potwierdź wybór „Ucz się i pracuj”). Podczas składania dokumentów złóż deklarację, że chcesz studiować w formule „Ucz się i pracuj”.

Nie ma tu odpowiedzi na nurtujące Cię pytania? Zadzwoń lub napisz e-mail, korzystając z danych poniżej.

Odpowiedzi na wszelkie pytania związane z rekrutacją na studia można uzyskać kontaktując się poprzez e-mail: rekrutacja@collegiumwitelona.pl lub telefonicznie: 76 723 22 10.

Kontakt

Collegium Witelona
Uczelnia Państwowa

  • ul. Sejmowa 5A,
    59-220 Legnica

  • 76-723-22-10
     

  • uczelnia@collegiumwitelona.pl
  • Aktualności RSS
  • Wydarzenia RSS

Informacje

  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności

Wydziały i jednostki

  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej
  • Wydział Nauk Technicznych i Ekonomicznych
  • Sekcja Badań i Projektów
  • Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą
  • Akademickie Centrum Kompetencji

Inne

  • Studenci
  • Rekrutacja
  • Instytut Technologii i Informacji
  • Ośrodek Szkolenia Maszynistów

© 2022 Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

strona główna

Projekt i realizacja: przejdz do stronybprog.pluwaga link otwiera się w nowej karcie